De karmakuur
De karmakuur is een kuur die je maar één keer in je leven doet. Het is een behandeling die je helpt om oude ballast los te laten, zodat je lichaam en geest weer vrijer functioneren. Hierdoor voel je je lichter, helderder en meer in lijn met jezelf.
Volgens Peter Mandel hangt karma samen met de ontwikkeling van je ziel. Die komt op aarde om te groeien, en doet dat via ervaringen. Je zou het kunnen zien als persoonlijke lessen, opgebouwd op wat je eerder al meegemaakt hebt. Karma is dus geen straf. Alles wat je meemaakt, daagt je uit om te leren, te luisteren naar je innerlijke stem en onbalans in evenwicht te brengen.
De drijvende kracht achter karma is reïncarnatie: het idee dat je ziel steeds opnieuw geboren wordt om nieuwe ervaringen op te doen, tot ze alles geleerd heeft wat ze nodig heeft. Dan kan een nieuwe cyclus beginnen, op een hoger niveau van bewustzijn. n hoe bewuster je leeft, hoe meer grip je krijgt op dat proces.
Bij karma staan drie inzichten centraal:
- Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen keuzes
- Elke actie brengt iets in beweging, positief of negatief
- Je hoeft het niet perfect te doen, maar wél met aandacht
We zijn dus niet schuldig aan wat ons overkomt – ook niet aan ziekte of tegenslag – maar we kunnen wel verantwoordelijkheid nemen voor hoe we ermee omgaan.
Hoe kan ik je helpen?
Het is niet mijn taak om jouw karma op te lossen. Wel help ik je graag om helder te krijgen waar je blokkades zitten, waar je lichaam en systeem vastlopen. Via gerichte refleximpulsen breng ik iets in beweging. Niet om het werk van jou over te nemen, maar wel om jouw zelfherstellend vermogen te activeren. Zodat je voelt dat je weer verder kan én dat je ook weet op welke manier.
Ik geloof dat we op een dieper niveau zelf gekozen hebben voor de omstandigheden waarin we leven. Niet bewust met ons hoofd, maar wel vanuit een groter plan dat afgestemd is op wie we zijn en wat we hier te leren hebben.